~ Gerty's blandade praliner ~

Alla inlägg under oktober 2008

Av Gerty - 23 oktober 2008 15:46

Sent i går kväll efter vi gått till sängs, vaknade jag av att det blixtrade och så kom mullret då vet jag inte vad jag tänkte, steg upp tog på mig kläderna hängde hundkopplen vi dörren, satt uppe en timme men det blev inget av åskvädret, men jag har sovit med kläderna på i natt. Vi har ju ström och en telefon som fungerar, men vi har ingen värme, men det fins ett ordspråk som säger varma flickor fryser inte, så jag får dela med mig av min värme. Vi har 2 elelement och så har vi ljuslyktor med värmeljus så det fixar sig. Gårdagen blev inte som vi hade planerat, våran Maja fyllde 10år igår men det blev inget kalas. Ni undrade vem dräggelpär är det är Mikael Persbrandt.

Av Gerty - 22 oktober 2008 19:20

För 8 år sedan brann vårat hus det var ett åsknedslag och vi miste allt vi ägde, men ingen blev skadad, då fick vi bo i husvagn i 6 månader men allting går. Igår kväll tyckte jag att det mullrade men var inte säker, men efter en stund blev Budda så orolig han är så rädd för åskan, jag gick ut och lysnade men hörde inget och efter en stund lugnade han ner sig, jag gick till sängs men vaknade vid halv 2 att det mullrade igen men långt borta, men det kom närmare och då började  Budda bli orolig igen så jag gick upp och ropade på Janne att han skulle komma ner, ingen får sova på övervåningen när det åskar, det har jag med mig från barnsben. Jag slängde ut en madrass på golvet så jag kunde ligga hos Budda, sa till Janne att han får va hos Jacki. Jag gick till Budda och lägger mig på madrassen, då small det, jag har aldrig hört en sådan smäll, huset skakade, och ljuset sloknade fick tag på ficklampor och tänker bara det inte börjar brinna. Jacki den lilla stackarn blev ju livrädd så Janne springer in till henne och så ropade han det ryker här inne och det slog lågor ur telejacket i köket. Då fans det ju bara ett i huvudet ut med djuren och ringa 112 brankåren kom och det visade sig att telefon ledningarna hade brunnit. Det är en del som blivit fördärvart, men vi hade tur denna gången. Men har man gått igenom det vi gjorde för 8 år sedan, då mår man inte så bra, för den helvetes natten gick i repris i huvudet i natt, men ingen blev skadad det får man vara tacksam för. 

Av Gerty - 21 oktober 2008 14:55

Idag har jag varit ute och handlat, varit i samma affär som i Söndags utan att riva ner grejorna från hyllan, det tyckte jag var bra jobbat. Jag har handlat fågelmat för nu skall matatumaterna ut, jag måste ju tänka på dom små liven på utsidan också nu när det börjar bli kallt, så handlade jag lite garn till pulsvärmare, och en Hildur  till mig och en till Ruth så nu åkte det iväg en liten paket till Ruth idag. Så det bästa av allt köpte jag en film med dräggelpär så ikväll tror jag att jag skall gotta mig framför TVen. Sådana här fina matatumater har fåglarna fått.

Av Gerty - 20 oktober 2008 09:11

Igår hade vi semester Janne och Jag, Anna-Lena var hemma och tog hand om hundarna. Först åkte vi på shopping runda och det började ju bra, skulle hämta pengar då var bankomaten stängd, åkte till nästa då fungerade inte korten, och jag som var så köpsugen, men jag sa vi får handla för dom pengarna vi har och söka upp en annan bankomat på vägen, för vi skulle ju vidare till Ruth. Sakt och gjort, gick där i affären och tittade, fick se ett smycketräd och skulle titta på detta, ja vad hände då, jo alla träd som stod på hyllan rasade två i golvet och gick sönder, och alla vände sig om och tittade på mig, jag har väl alltid tyckt att det skulle vara roligt att stå i rampljuset men inte på detta viset !!!. Sedan bar det iväg till Ruth skulle hämta det mitt röda guld från Värmlandskogarna (jag menar lingon inte Christer S). Hos Ruth hade vi en toppen dag, hon bjöd på mat och dryck och allt var jätte gott, så bytte vi grejor, och det blev mycke prat och mycke, mycke skratt, så vi tackar Ruth för en helt underbar dag. Nu är det eran tur nästa gång att komma till oss, och det får inte bli så långt mellan gångerna

Av Gerty - 17 oktober 2008 10:40

Hej alla mina blogg vänner i går hann jag inte besöka er fick ett problem på halsen. hade köpt nytt garn och mönster och skulle sticka en luva med krage, stickade bakstycket och det var okej, började på framstycket då såg jag att det var fel på flera ställen så jag fick sitta och räkna om, det var fel på antalet varv och längd, avmaskning. Så idag har jag ringt till dom som gjort mönstret och talat om att det var en del fel, så nu skulle dom rätta till det hela, och hon tackade för att jag var uppmärksam. Jag ville påpeka dessa fel för jag tycker synd om dom som köper dyrt garn och inte stickat så mycke och gjort färdigt arbetet och skall montera då stämmer det inte, en del för lång och en för kort, det är ju inte så kul.

Av Gerty - 16 oktober 2008 12:02

Ja så var det torsdag igen, nu står den stora kastrullen på spisen och puttrar, i dag blir det potatis och purjolöksoppa det blir väl en 12-13 liter som jag skall frysa in och ha i vinter, det kan vara bra att ha om vi skulle bli insnöade, (mer än vanligt menar jag) "ler"Nej nu kallar Jacki dax att gå ut, så jag måste ila

Av Gerty - 15 oktober 2008 10:44

Här har det inte hänt så mycke, allt går sin gilla gång, tråkigt väder är det också. Tänkte visa en liten tröja, mössa, vantar, jag stickat av restgarn.

Av Gerty - 13 oktober 2008 13:51

I går hade vi besök av 2 hundar Bernersennen Geisha hon kommer från oss och är 21/2 år. Golden Blondie  är en dam på snart 11 år och bär sin ålder med heder, hon är inte våran uppfödning, men var lika välkommen hon också. Så vill jag visa en bild på min vackra katt Iller, han är en stjärna i mattes ögon. Tråkigt väder idag så hundarna är soffliggare alla i dag, förutom Jacki förstås hon springer i vattenpölarna  så det ryker.

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards