~ Gerty's blandade praliner ~

Direktlänk till inlägg 24 juni 2008

Nelly

Av Gerty - 24 juni 2008 12:11

Idag skall ni få bekanta er med Nelly, hon är en bernertik på 2 1/2 år henne fick vi tillbaka på grund av sjukdom i familjen, hon är efter Natty, och den damen går i mammas tassspår, lika enveten, lika döv, lägger sig ner på golvet och vi säger till henne flytta på dig, då säger hon jag låg här först så du får gå en annan väg. Hon kampar ihop med två goldentikar på 2år så det är hålligång hela dagarna. Vi har inte haft henne så länge 8-9 mån, det är väl tänkt att hon ska gå i avel, men hon har inte blivit utställd ännu. Hade anmält henne till en liten utställning för att träna men då blev goldentiken sjuk, så då blev det Blå Stjärnan istället, så när vi anmält till nästa började hon fälla, och snacka om att va sommarklädd, det är inte ens bikini utan snarare ikini. Men hon har ju livet framför sig. Sådan är våran Nelly en härlig,go,tik

 
 
Ruth

Ruth

24 juni 2008 15:08

Härliga berättelser och presentationer på dina hundar. Vill tro att Nelly var annorlunda i sitt sätt på det förra stället, nu lär hon från övriga flocken och vem har fostrat dom ?? hahahaha (ja,ja ok då, det gör väl inget o.s.v.)

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

24 juni 2008 20:58

Även djur har sin personlighet och det är väl även därför de är unika i sig själva. För ingen av dem går att ersätta. Det blir väl tid för någon utställning framöver, men ni är ju själva kunniga nog för att bedöma tikens kvalitéer. Ha det gott

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gerty - 15 augusti 2014 13:04


Igår tog jag bort Doris bädd, det är ju snart 6mån sedan hon lämnade oss, men bädden har stått kvar, jag viste ju att hon inte kom tillbaka, men för mig är det ett sett att ha en bit kvar,Doris hade två bäddar den stora sängen den ligger ju alla i, s...

Av Gerty - 7 augusti 2014 22:52

Snacka om ögongodis, Krösa Majas barnbarn, fins på Lackarebäckens Kennel.                       ...

Av Gerty - 29 juli 2014 17:33

Nu har KrösaMaja varit på date,Bamse heter han(Nallemajas Ädvard Munch) visst är dom söta, så nu väntar vi på att det skall bli smått, så vi ser fram imot den 29/9, nu håller vi tummarna.       ...

Av Gerty - 13 april 2014 16:06


Kan man annat än smälta, när mantittar på denna fina kille.   ...

Av Gerty - 13 mars 2014 13:56

Titta så fina bilder jag fick i dag på min födelsedag, detta är mina söta barnbarn, lika farmmor kan jag tro.             ...

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Skapa flashcards