~ Gerty's blandade praliner ~

Direktlänk till inlägg 25 juni 2008

Min första hund

Av Gerty - 25 juni 2008 11:00

I dag skall jag berätta när fick min första egna hund det var en mellanpudel. Jag är uppväxt med olika djur det var blandrashundar, fiskar, burfåglar, tama fiskmåsar och kråkor. När jag gick i 6-7 klass frågade min bror mig vad jag ville ha i julklapp, en hund sa jag. Han är 8 år äldre än mig så han jobbade och hade egna pengar, så vi började läsa annonser och vi hittade en som vi tyckte passade och det blev en tik, hon hade stamtavla, inte för att vi visste vad det var, men vi kom fram till att det var något väldigt fint. Så min bror åkte till stan och köpte valpen. Min bror skulle stanna i stan under natten så valpen fick åka hem med ett annat par. Jag var och hämtade henne, hon var rädd och ängslig det var ju inte så konstigt så liten och ensam i stora värden. Dagen efter kom min bror hem och vi satt och skulle äta middag, han tog fram alla papper, köpeatal, valpråd och stamtavla, han sa det här måste vara en väldigt fin hund med så mycke papper, och var nöjd med köpet. Då frågade min mamma vad kostade valpen ?  250 kr svarade min bror, då utbrister mamma, oj min gud tala inte om det för folk för då får vi förmyndare. Det hör till saken att dom andra hundarna vi hade köpt kostade mellam 10- 20 kr. Ja det var på den gammla goda tiden.

 
 
Marianne

Marianne

25 juni 2008 13:40

Du hade en både snäll och generös bror som gav dig en så dyrbar julklapp. Pudlar är trevliga hundar. Lite tråkigt att de har fått tantstämpel av många. Jag tycker de är en perfekt kompis till hela familjen.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

25 juni 2008 17:29

En härlig berättelse om din första egna hund, du berättade inte hennes namn, du kanske har glömt det ? Tänk så mycket pengar och dyrt det var på den tiden. Min första egenköpta hun var 1965 och den kostade 30:-
tror det var en korsning mellan labrador och stövare som fick namnet Pia. Efter det så har det blitt några stycken :-) Har din bror själv varit ägare till någon hund ? Roligt att läsa om förr "det var då det"

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

26 juni 2008 11:25

Och vilken gullig berättelse, kan förstå att du var glad. Pudel gillar jag är en mysig hund. Jag hahde en gång en Kungs pudel vit tik som hette Rina och hon var underbar härlig och lätt lärd. Men hon finns i hundhimlen nu!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gerty - 15 augusti 2014 13:04


Igår tog jag bort Doris bädd, det är ju snart 6mån sedan hon lämnade oss, men bädden har stått kvar, jag viste ju att hon inte kom tillbaka, men för mig är det ett sett att ha en bit kvar,Doris hade två bäddar den stora sängen den ligger ju alla i, s...

Av Gerty - 7 augusti 2014 22:52

Snacka om ögongodis, Krösa Majas barnbarn, fins på Lackarebäckens Kennel.                       ...

Av Gerty - 29 juli 2014 17:33

Nu har KrösaMaja varit på date,Bamse heter han(Nallemajas Ädvard Munch) visst är dom söta, så nu väntar vi på att det skall bli smått, så vi ser fram imot den 29/9, nu håller vi tummarna.       ...

Av Gerty - 13 april 2014 16:06


Kan man annat än smälta, när mantittar på denna fina kille.   ...

Av Gerty - 13 mars 2014 13:56

Titta så fina bilder jag fick i dag på min födelsedag, detta är mina söta barnbarn, lika farmmor kan jag tro.             ...

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards