~ Gerty's blandade praliner ~

Direktlänk till inlägg 10 september 2010

TROLLET

Av Gerty - 10 september 2010 11:46

Sjuk hund igen Trollet har inte blivit bra i sin mun, så jag fick åka in med henne i går igen, då var det två tänder som krånglade dom borde ju varit dragna förra gången hon var inne. Men nu var jag hos en annan vetrinär som jag brukar gå till och litar på, har två när den ena inte har tid får jag gå till den andra. Förra gången jag var inne med Trollet var på ett nytt ställe. Så nu hoppas jag att hon skall bli bra, nu är hon värd sin vikt i guld, för när det gäller tänderna tar försäkringsbolagen sin hand ifrån oss djurägare, så förra gången jag var inne med henne blev det ett stort hål i plånboken, men denna gången blev det banne mej hål i handväskan också. Hon har ju ont i munnen så det är ju inte så roligt att äta, men hon får trerätters meny två gånger om dagen, och det är ingen skit som ligger på den tallriken ska jag säga. Så nu bor jag och Trollet i valprummet så jag har koll på henne, där myser vi till det, lyssnar på talböcker, och på andra godingar, för Olle Jönsson och Christer Sjögren underhåller oss gärna med sina ljuva stämmor. Så nu hoppas jag att vår lilla Trollunge skall bli bra, och bli samma  glada hund som hon brukar vara. Nu får ni all a ha en trevlig helg.

 
 
Ruth

Ruth

10 september 2010 13:05

Tack för samtalet i dag, skönt att Trollet är på bättringsvägen, fy så jobbigt när hälsan inte är ok. Om ett par dagar är hon nog i sitt rätta jag.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Gun

10 september 2010 14:24

Jag säger också tack för samtalet som jag fick i går,så du fick åka in igen hoppas nu Trollet fixar det.Och stickat har du hunnit jag säger så grant Carolina måste vara lycklig som har en sån mor.Idag är jag lite bättre men hostan är hemsk.Sen har vi Marten här i helgen och Margareta fyller år jag vill ju till båda ställena men vill ju inte smitta ner Margaretas gäster,ha de nu så bra Kram Gun

 
Ingen bild

Nina

10 september 2010 16:22

Ja dessa djur. Är det inte den ena så är det den andra. Själv åker jag fram och tillbaka med hästen just nu. Inte lika lätt att ta med sig som hunden. Hoppas allt blir bra med trollungen. Kram

 
agge

agge

10 september 2010 16:41

Stackars trollet som har tandtroll. Usch...det är inte skönt. Hoppas att det blir bra nu. Ja, det svider i plånboken då vetrinär måste uppsökas...

kram

http://jacastas.blogspot.com

 
lillis

lillis

10 september 2010 17:46

Stackars Trollet, hoppas att hon snart blir bättre.Fy att det måste vara så dyrt att gå till Vetrinären
Ha en bra helg
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anita

11 september 2010 07:52

Stackars Trollet. Tur i allt elände att matte gör så mycket gott både med mat, musik och liggplats. Trollet kan vara superlycklig för den delen.
Är det lika dumma regler för hundtanvård som för människotandvård?? Uselt tycker jag. Ingen mage mår bra när tänderna inte fungerar.
HA det gott min vän !!!
Kram

 
Cina

Cina

11 september 2010 09:15

Stackars TROLLET det är hutlöst dyrt att gå till vetten men vad gör man när ens älskade djur blir sjuka....kosta vad det kosta vill men hjälp måste de ju ha precis som vi när vi blir sjuka.
Men det gör stor hål i både väskan och plånboken...

Ha en fin lördag!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

11 september 2010 23:17

Rittar in för att önska dig en skön natt, jag skall dansa natten lång .-) missa inte min blogg i dag !
Natti natti.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gerty - 15 augusti 2014 13:04


Igår tog jag bort Doris bädd, det är ju snart 6mån sedan hon lämnade oss, men bädden har stått kvar, jag viste ju att hon inte kom tillbaka, men för mig är det ett sett att ha en bit kvar,Doris hade två bäddar den stora sängen den ligger ju alla i, s...

Av Gerty - 7 augusti 2014 22:52

Snacka om ögongodis, Krösa Majas barnbarn, fins på Lackarebäckens Kennel.                       ...

Av Gerty - 29 juli 2014 17:33

Nu har KrösaMaja varit på date,Bamse heter han(Nallemajas Ädvard Munch) visst är dom söta, så nu väntar vi på att det skall bli smått, så vi ser fram imot den 29/9, nu håller vi tummarna.       ...

Av Gerty - 13 april 2014 16:06


Kan man annat än smälta, när mantittar på denna fina kille.   ...

Av Gerty - 13 mars 2014 13:56

Titta så fina bilder jag fick i dag på min födelsedag, detta är mina söta barnbarn, lika farmmor kan jag tro.             ...

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards