~ Gerty's blandade praliner ~

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2010

Tyst

Av Gerty - 8 augusti 2010 16:19

Nu är det tyst i stugan, när det är sommarlov så kommer och går  barnbarnen så gott som hela lovet. Men nu har dom åkt hem, Emil har varit här i 14 dagar, Anton och Albin kom i fredags, så tre barn och en extra hund har här var varit i helgen, så vandrarhemmet har varit fullt. Så idag har jag stekt pannkakor till både barn och hundar, så det var till att stå vid spisen en bra tid, och sedan kalasade både barn och hundar på pannkakor med vispgrädde och jordgubbsylt, och katterna fick en stor skål grädde. Nu skall jag sätta mig och lyssna på tystnaden en stund.

 
 
Cina

Cina

8 augusti 2010 20:57

Hoppas att du njuter av tystnaden oxå.....fast det är roligt att barnbarna kommer.
Förstår att alla ville ha pannkaka....ja stekte det till Sanna för ett tag sedan!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

8 augusti 2010 21:15

Nu är det dags att ni själva får lite semester innan sommaren är över. Det är kul att träffa sina barnbarn men det kan bli lite väl mycket vecka ut och in. Vet att ni är helt suveräna när det gäller omtanken om hela familjen och barnbarnen, era hjärtan är rymmer mycket. Beundrar er.
kram

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
"Bettan"

"Bettan"

8 augusti 2010 21:32

Åhhh, nu kommer mina tårar.... Du påminner mig så in i bänken mycket om min egen mor. Hon levde för oss barn & sina barnbarn. Sa alltid att barnbarnen det var livets efterätt :)
Hoppas att ni alla har haft en underbar tid tillsammans. & att du tar hand om dig själv också??? ha ha ha hade du ringt om att du fixade pannkakor.... Så hade du fått en x-tra till bordet :)
Allt gott önskar jag dig min kära vän Kram Bettan

http://www.grafikbettan.se

 
lillis

lillis

9 augusti 2010 07:30

Förstår att det blir tyst i huset när barnbarnen åkt hem igen, nu får du njuta av tystnaden och bara vara.Kan förstå att alla gillade pannkakorna
En bra måndag till dig
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

stumpen

9 augusti 2010 17:53

Jag vill tacka för att jag fick vara oss er i helgen. Jag va jätte trött när jag kom hem.. Många kramar till er ni är bäst....

 
Yvonne R

Yvonne R

9 augusti 2010 18:39

Du måste ju ha stått vid plattjärnet hela dagen, pust :)
Det blir väldigt tyst när barn och barnbarn har åkt.
Fräcka kläder du hittade på REA, kul!!!!
Kramar

http://yvonne.bloggagratis.seh

 
"Bettan"

"Bettan"

9 augusti 2010 20:16

Hej igen....
Kikar in för att se om ngt nytt skett idag :) & samtidigt tala om att jag har öppnat min gamla blogg i ny tappning. du ser länken längst ner.
Kramis Bettan

http://grafikbettan.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

16 augusti 2010 22:59

Härligt med lite folk i huset, men ett par dagars vila och ro är inte helt fel det heller.
ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gerty - 15 augusti 2014 13:04


Igår tog jag bort Doris bädd, det är ju snart 6mån sedan hon lämnade oss, men bädden har stått kvar, jag viste ju att hon inte kom tillbaka, men för mig är det ett sett att ha en bit kvar,Doris hade två bäddar den stora sängen den ligger ju alla i, s...

Av Gerty - 7 augusti 2014 22:52

Snacka om ögongodis, Krösa Majas barnbarn, fins på Lackarebäckens Kennel.                       ...

Av Gerty - 29 juli 2014 17:33

Nu har KrösaMaja varit på date,Bamse heter han(Nallemajas Ädvard Munch) visst är dom söta, så nu väntar vi på att det skall bli smått, så vi ser fram imot den 29/9, nu håller vi tummarna.       ...

Av Gerty - 13 april 2014 16:06


Kan man annat än smälta, när mantittar på denna fina kille.   ...

Av Gerty - 13 mars 2014 13:56

Titta så fina bilder jag fick i dag på min födelsedag, detta är mina söta barnbarn, lika farmmor kan jag tro.             ...

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards