~ Gerty's blandade praliner ~

Alla inlägg under november 2009

Av Gerty - 19 november 2009 12:16



   Det här kortet fick jag från min bror idag, det är ett fiskelag från min Ö, både min pappa och min bror är med på fotot, även mina släktingar. Detta kort är tagit för över 50år sedan, ja ja det var på den tiden jag var en liten flicka och sprang på bergsknallarna hemma.

Av Gerty - 16 november 2009 10:39

   Idag blir det stickat har stickat 2par benvärmare, men skall detta varma vädret hålla i så får jag nog tänka om, och börja sticka bikini.

Av Gerty - 15 november 2009 10:31


   Idag grattar vi våran dotter Anna-Lena på födelsedagen

GRATTIS GRATTIS/Mamma och Pappa/

Av Gerty - 14 november 2009 13:12

Jag tror att i mitt nästa liv vill jag bli katt hos mej (ler).

      

Av Gerty - 13 november 2009 15:08


   Så är det åter härliga fredag, fastän vi är hemma båda två på heltid så är det något speciellt med fredagkvällen.

Av Gerty - 11 november 2009 16:02

Det var en Björn ett Lejon och en Gris

Björnen sa att om jag morrar så skakar alla av rädsla.

Lejonet sa om jag morrar så flyr alla.

Då sa Grisen det är väl inget, om jag nyser så går

hela värden och vaccinerar sig.

Av Gerty - 10 november 2009 13:43

Nu är det bråda dagar för Trollet hon har fått låtsasbebisar så nu har hon fullt upp, och trött är hon också mellan varven. Hon har tagit den största hundsängen i beslag där har hon bebisarna, så nu styr och bestämmer hon med dom andra djuren. Maja och Doris dom får hjälpa henne med bebisarna för dom är hennes bästa polare, men dom får inte leka inne, då stör dom bebisarna. Nelly får inte titta åt hundsängen för då åker den där pinnen upp i vädret som Trollet har där bak, då pratar Nelly med henne med en dov morrning, och säger nu är du allt tuff din lilla skit när du står bakom grinden. Alice, Ebba och Jacki dom bryr sig inte vad hon håller på med, men Krösamaja har hon haft i herrans tukt ock förmaning, du närmar dig inte den sängen för dååå blir det grejor. Vissa av katterna dom får buga och bocka när dom gå förbi sängen, så det är inte lätt för dom andra djuren nu när Trollet tror att hon förökart värden

    

Av Gerty - 9 november 2009 14:02


   Nu är det tid att tänka på våra småfåglar, så nu har vi laddat upp med frö,nötter och taljbollar till våra små vänner

Jag har ju inte varit inne på bloggen varken skrivit eller kommenterat, jag blev så starkt påverkad av den sorg som drabade mina goa bardomsvänner, så det kändes att det var tid att stanna upp till eftertanke, hur förgänligt livet kan vara

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards