~ Gerty's blandade praliner ~

Direktlänk till inlägg 31 maj 2009

Krösamaja

Av Gerty - 31 maj 2009 11:45

Hej på er där ute idag är det jag Krösamaja som tar till orda, nu har alla mina syskon åkt, Bonzo åkte i torsdag och det var ju lite trist. Så nu har matte och jag flyttat in i valperumet på natten så att det blir lungt, ja ja lungt det kan man ju undra för när vi skall lägga oss så trycker matte på någon grej och då börjar det en karl att tjata, han håller på minst en timma, och det är inte husse för hans röst känner jag igen, men matte kallar han för ljudbok, suck suck mäniskan är för konstig. Jag skall ju bo ihop med andra hundar, det finns 7 stycken som jag skall bo tillsammans med, men matte säger att jag måste skolas in och det kan man ju förstå. Nu skall jag berätta hur dom andra är. Vi börjar väl med Jacki hon är snart 10mån och den kan jag inte vara tillsammans med just nu, fins ingen hyfs alls, när hon går ut ser man något ljust som fladrar förbi, kan inte vara något annat än Jacki, och den kallar dom för presedentfrua som inte ens kan för sig. Så har vi det där lilla Trollet som står med svansen i vädret och skakar, henne har jag sakt till vänta bara när jag kommer med mina 40kg, då kan du hissa ner den där pinnen du har där bak din lilla skit. Så har vi Maja gamelmor hon är så snäll jag brukar få vara med henne en stund, men hon blir fort trött, hon är ju gammal, då säger matte nu räcker det, för här är det lakris och kola, och då måte Maja gå in, jag förstår inte vad hon menar men det är säkert bra. Så är det ju Doris hon tycker inte om några förändringar, det kan väl va som det var igår då var ju allt bra,  hon kan på sin höjd hänta en pinne och retas lite, och kommer du för nära så kan jag ge dig en liten kyss på nosen säger hon, så du vet var gränsen går. Så har vi ju dom där tre sakerna som tycker att dom är i sin bästa ålder lite självgoda och tror att dom är nått. Ebba hon lyfter på läpparna hon tror nog att hon gör reklam för Pepsodent, Alice hon har inga bestämda  åsikter gör som dom andra. Så är det Nelly det är ju min mamma

hon har lite diva later och tittar på matte och säger har du behållt henne får du ta han om henne , jag har gjort mitt, nu skall jag leva livet

 
 
lillis

lillis

31 maj 2009 17:33

Vad fin hon är Krösamaja,hon har många att ta hänsyn till och några vill väl fostra henne kan jag förstå
Ha det gott
Kramen

http://danslillis

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

31 maj 2009 18:48

Ler åt Krösamajas funderingar om flocken;) Nej det är inte helt lätt att vara minsting, många som vill fostra men lagom är bäst. Gott att få vara ensam med matte första tiden så man lär sig var man hör hemma och vem som är självaste flockledaren,

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Nina och Patrik

31 maj 2009 20:29

Hej syrran!

Har lite samma problem här: en gubbe som pratar om kvällen och en gammal dam som inte vill veta av mig,men jag får i varje fall sova bredvid henne på dagen. Häromdagen försökte hon tom leka lite med mig.

Kram Klara

 
Ruth

Ruth

31 maj 2009 22:59

Hon är för söter denna lilla tösabiten, så många tankar och funderingar redan, måste vara en klok Krösamaja som blir ett geni med råge, om inget annat så i mattes ögon hehehe.
Kramen

http://bernamis.bloggagratis.se

 
agge

agge

1 juni 2009 11:46

Så underbart söt hon är den lilla valpen..Ser ut som en nallebjörn. Man vill ju bara krama och pussa på henne.

http://agges.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

1 juni 2009 21:36

Sååå söt hon e denna krösamaja hon ser allt full i f*n ut tycker jag!
Tack för en rolig berättelse om dina hundar!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Anki & Bosse i Skattkärr

Anki & Bosse i Skattkärr

1 juni 2009 21:58

Go´kvällen söstra mi!
Jg ser att gammelmatte håller ordning på dig och det behövs nog om du är lik mig tänker jag :)Riktigt kul å följa syskonen om än på lite avstånd såhär. Ha de gött syrran!

http://www.123minsida.se/johanssonsiSkattkarr

 
bloggaren gerty

bloggaren gerty

1 juni 2009 22:06

Herre Gud nu är jag riktigt stolt över mig själv, för nu har det hänt igen att jag har fött upp en kull som är skrivkunnig, så roligt att ni skriver till oss
Kram på er från gammelmatte

http://prilyckans

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gerty - 15 augusti 2014 13:04


Igår tog jag bort Doris bädd, det är ju snart 6mån sedan hon lämnade oss, men bädden har stått kvar, jag viste ju att hon inte kom tillbaka, men för mig är det ett sett att ha en bit kvar,Doris hade två bäddar den stora sängen den ligger ju alla i, s...

Av Gerty - 7 augusti 2014 22:52

Snacka om ögongodis, Krösa Majas barnbarn, fins på Lackarebäckens Kennel.                       ...

Av Gerty - 29 juli 2014 17:33

Nu har KrösaMaja varit på date,Bamse heter han(Nallemajas Ädvard Munch) visst är dom söta, så nu väntar vi på att det skall bli smått, så vi ser fram imot den 29/9, nu håller vi tummarna.       ...

Av Gerty - 13 april 2014 16:06


Kan man annat än smälta, när mantittar på denna fina kille.   ...

Av Gerty - 13 mars 2014 13:56

Titta så fina bilder jag fick i dag på min födelsedag, detta är mina söta barnbarn, lika farmmor kan jag tro.             ...

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards