~ Gerty's blandade praliner ~

Direktlänk till inlägg 23 januari 2009

Fiffiga jag

Av Gerty - 23 januari 2009 11:40

Nu skall jag visa er hur fiffig jag har varit. I går var Janne och köpte ett notställ till mig, ni skall inte tro att jag skall börja spela, för det enda jag kan spela är CD och spela galen förstårs. Nä det här notstället skall jag ha till mina mönster när jag stickar, för när jag stickar har jag ibland 2-3 mönster och tar lite här och lite där, så slipper jag ha dom över hela bordet. Och ibland händer det att hundarna får för sig att dom också skall läsa mönster, då är det inte så lätt när jag bara hittar ett par bitar, ett bakstycke och en halskant då gäller det att ha fantasi för att få ihop det hela. Så nu tycker jag att jag var väldig fiffig som kom på detta. Då brukar jag säga när jag får mina ljusa ider, det är bra synd att en sådan förmåga som jag skall gå hädan en dag, det måste ju va en förlust för mänskligheten. Oj aj aj nu slog jag huvudet i taket när jag växte så fort, när jag tänkte på hur fiffig jag var.

 
 
Ingen bild

märit sandberg

23 januari 2009 13:38

Hej!Jag blir lika glad varje gång när jag läser dina inlägg, du är så påhittlig å bjuder på dej själv ,tack Gerty för jag får vara din vän.Kram (ps ha en trevlig helg )

 
lillis

lillis

23 januari 2009 13:54

Håller med dig att att du var mycket fiffig
Ha en bra helg
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Yvonne R

Yvonne R

23 januari 2009 16:02

Det är lysande...Gerty:)) Du är en riktig pärla!!
Å jag vet ju att det kan bli problem om någon hund skulle få för sig att börja "läsa"
Goa kramar:))

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Medresnärskan

Medresnärskan

23 januari 2009 17:54

Jag har sagt det förut men säger det igen att jag njuter av att läsa dina roliga inlägg. Skratta får man och det känns så roligt att gå in här. Håller med att du är fiffig och påhittig.

Skriv ner alla fiffigheter till eftervärlden ifall du inte har evigt liv.*skrattar* Köp ett notställ till och ställ det utanför ytterdörren. Lägg ut ett papper på notstället varje dag och bjud alla på "dagens fiffighet". Sätt en sparbössa bredvid och be dem skänka en slant till "Gertys påhittshörna".
Tack för dagens kanonroliga blogg !!! och trevlig helg.

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

23 januari 2009 18:05

Tack för uppvaktningen; Det där med notstället var fiffigt uträknat, kostade väl en del men det kan det väl vara värt: att ha mönstret bra synligt och i säkerhet;))

http://barasaras.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

23 januari 2009 19:47

Hahaha, det var det jag sa, alltid hittar du på något nytt och fiffigt. Kanske något att införskaffa, fast inte tror jag att Arne skulle åka iväg för att inhandla det, för då kommer den gamla klychan ( du hittar alltid på tokigheter, glöm det) ja, ja, sådan är han. Du har allt en snäll Janne du som vet att du fattar fiffiga beslut som fungerar.
I dag får Janne kramen !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

24 januari 2009 00:36

Jag håller med övriga skribenter. En lysande ide´.
Ha en skön helg.

http://www.ekoxenskennel.se

 
Cina

Cina

24 januari 2009 09:56

WOOOOW vilken kanon idé, det kanske man skall låna nu när jag skall börja sticka en kofta!
Ha en fin lördag!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gerty - 15 augusti 2014 13:04


Igår tog jag bort Doris bädd, det är ju snart 6mån sedan hon lämnade oss, men bädden har stått kvar, jag viste ju att hon inte kom tillbaka, men för mig är det ett sett att ha en bit kvar,Doris hade två bäddar den stora sängen den ligger ju alla i, s...

Av Gerty - 7 augusti 2014 22:52

Snacka om ögongodis, Krösa Majas barnbarn, fins på Lackarebäckens Kennel.                       ...

Av Gerty - 29 juli 2014 17:33

Nu har KrösaMaja varit på date,Bamse heter han(Nallemajas Ädvard Munch) visst är dom söta, så nu väntar vi på att det skall bli smått, så vi ser fram imot den 29/9, nu håller vi tummarna.       ...

Av Gerty - 13 april 2014 16:06


Kan man annat än smälta, när mantittar på denna fina kille.   ...

Av Gerty - 13 mars 2014 13:56

Titta så fina bilder jag fick i dag på min födelsedag, detta är mina söta barnbarn, lika farmmor kan jag tro.             ...

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards