~ Gerty's blandade praliner ~

Direktlänk till inlägg 8 september 2008

Födelsedag

Av Gerty - 8 september 2008 00:40

Idag är det 40 år sedan jag blev mamma första gången, vi fick vårat första barn en son, det var stort. Tänk jag minns det som om det var i går, det var en söndag och ett underbart väder, varmt var det. På lördags kvällen hade vi tagit en långpromenad och gått i trappor, för att få igång det hela, jag hade gått över ett par dagar, och det hjälpte för på morgonen satte det igång. Barnmorskan frågade mig vad jag trodde att det blir en flicka sa jag, men jag hoppades på en pojke, men det sa jag inte. 13,20 gick vattnet 14,20 blev han född, då sa barnmorskan det gör väl inget men det blev en pojke, då reste jag mig upp så att jag kunde se att det var så, och då sa jag Jan Rickard skall han heta, det sa jag så fort så Janne hann knappast andas, och så fick det bli

Så idag vill vi grattulera våran son på 40 års dagen

Han är sambo och har 6 jättefina pojkar. Som vi har den stora äran och glädjen att ofta ha här hos oss

 
 
Cina

Cina

8 september 2008 08:07

Ja tänk vad tiden går, det är på sina barn man ser att man börjar komma upp i åldern.

Jätte fin familj!!!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

8 september 2008 13:48

Grattis, Vilken härlig och fin familj
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

8 september 2008 14:05

Ett stort GRATTIS till sonens födelsedag. Och du arma kvinna som med stor möda och svettpärlor rinnande ner efter pannan födde fram din älskade och efterlängtade son som fick bära namnet "Jan Rickard", som nu har nått en mogen och aktningsvärd ålder, ett stort grattis även till dig Gerty. Utan dig så hade inte denna dagen varit möjlig. Pappa Janne gjorde bara det roliga, men fällde säkert en svättpärla han också den gången hahaha, men inte av smärta utan vällust och resultat blev det den gången. Många härliga barnbarn har sonen gett er som ideligen förgyllar er vardag. Grattis Rickard på din stora dag, hurra, hurra, hurraaa !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
agge

agge

8 september 2008 18:23

Jag grattulerar din son på 40-årsdagen....Tänk att fylla år samma dag som min stora idol Carola...Hon fyller 42 idag...Oj,oj,oj...6 barn...det var inte dåligt det....Men det blir roligt för barnen när de blir stora.
kram

http://agges.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

10 september 2008 00:14

Ett stort Grattis på födelsedagen.
Jag tycker att även barnens mammor ska grattas då barnen fyller år. Det vore inte mer än rätt. Det krävs ju även en mamma för att barnen ska födas och det heter ju födelsedag. Så grattis även till den stolta mamman.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Petra i Sunne utan blogg..

10 september 2008 12:12

Vilken stor familj och bara pojkar, lite unikt eller ? Grattis till denna son som har varit så driftig och är så stilig och stolt där han står med sin familj.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gerty - 15 augusti 2014 13:04


Igår tog jag bort Doris bädd, det är ju snart 6mån sedan hon lämnade oss, men bädden har stått kvar, jag viste ju att hon inte kom tillbaka, men för mig är det ett sett att ha en bit kvar,Doris hade två bäddar den stora sängen den ligger ju alla i, s...

Av Gerty - 7 augusti 2014 22:52

Snacka om ögongodis, Krösa Majas barnbarn, fins på Lackarebäckens Kennel.                       ...

Av Gerty - 29 juli 2014 17:33

Nu har KrösaMaja varit på date,Bamse heter han(Nallemajas Ädvard Munch) visst är dom söta, så nu väntar vi på att det skall bli smått, så vi ser fram imot den 29/9, nu håller vi tummarna.       ...

Av Gerty - 13 april 2014 16:06


Kan man annat än smälta, när mantittar på denna fina kille.   ...

Av Gerty - 13 mars 2014 13:56

Titta så fina bilder jag fick i dag på min födelsedag, detta är mina söta barnbarn, lika farmmor kan jag tro.             ...

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards