~ Gerty's blandade praliner ~

Direktlänk till inlägg 13 maj 2008

Ute Liv

Av Gerty - 13 maj 2008 22:50

Ja så var jag hemma igen.Jag har varit och lysnat på Alf Robertsson en artist som jag tycker mycke om.Livet har varit hårt mot denne man dom senaste åren har han haft 3 hjärtinfakter och 2 strok,tappade talförmågan,det är ju inte lätt när man är sångare,men han är på väg tillbaka,hadde fortfarande svårt med talet sjunga gick bättre.Alf är väl en sådan artist antingen älskad eller hatad,jag tillhör dom som älskar hans texter dom är jordnära och alldagliga är väldigt lätt att jämföra med verkliga livet,sådant som kan hända både mig och dig.Jag måste säga att det var starkt av honom att ställa upp,der va det inte frågan om glamor,han kom som han var,när han hadde pratat en liten stund,och sjung sin första sång stod folk upp i bänkarna och applåderade.Det är väl ett bevis på att man behöver inte bära mask,var den du är det kommer man längst med

 
 
Marianne

Marianne

14 maj 2008 00:22

Du har helt rätt i att man vinner på att vara den man är. Det var starkt gjort av Alf. R att göra ett framträdande.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

14 maj 2008 00:33

Vet att du är en stor beundradre av denna mannen. Starkt av honom att komma tillbaka trotts sina sjukdomstilfällen som har tagit hårt på talet, men det märks knappt när han sjunger, kan inte förstå detta. Kan berätta att han har varit hemma hos Gerty och Janne med en gitarist och spelade och sjöng en hel kväll när Gerty fyllde jämna år, det är några år sedan nu. Inte dårligt att lyckas med att få hem sin idol, men Gerty lyckades !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

14 maj 2008 08:34

Jag är en stor beundrare av Alf.R det är starkt gjort av honom att ställa upp

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

14 maj 2008 16:59

Ja är oxå en stor beundrare av Alf R han har gjort så många fina texter o dom berör en ända in i hjärteroten.

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gerty - 15 augusti 2014 13:04


Igår tog jag bort Doris bädd, det är ju snart 6mån sedan hon lämnade oss, men bädden har stått kvar, jag viste ju att hon inte kom tillbaka, men för mig är det ett sett att ha en bit kvar,Doris hade två bäddar den stora sängen den ligger ju alla i, s...

Av Gerty - 7 augusti 2014 22:52

Snacka om ögongodis, Krösa Majas barnbarn, fins på Lackarebäckens Kennel.                       ...

Av Gerty - 29 juli 2014 17:33

Nu har KrösaMaja varit på date,Bamse heter han(Nallemajas Ädvard Munch) visst är dom söta, så nu väntar vi på att det skall bli smått, så vi ser fram imot den 29/9, nu håller vi tummarna.       ...

Av Gerty - 13 april 2014 16:06


Kan man annat än smälta, när mantittar på denna fina kille.   ...

Av Gerty - 13 mars 2014 13:56

Titta så fina bilder jag fick i dag på min födelsedag, detta är mina söta barnbarn, lika farmmor kan jag tro.             ...

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards