~ Gerty's blandade praliner ~

Direktlänk till inlägg 16 mars 2011

VÄRDENS BÄSTA BERNER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Av Gerty - 16 mars 2011 16:42

    

Detta var värdens bästa berner, undrar ni varför, jo hon var ju min. Detta är Prilyckans Mysiga Judith, som för länge sedan är borta, och som springer på dom gröna ängarna, med mina andra fyrfota vänner. Den här Judith stod för varje bokstav i sitt namn, hon var bara så mysig, det var en stor tik vägde 56kg när hon var i sina glans dagar, tjock nej hon var kraftig som en hane. Hon fick en kull med 4 valpar, hon hade ju sina fel och brister hon som alla andra, hon var lite trång i bakstället, och hade väl behövt ett kraftigare huvud. Men här kan man prata om inre skönhet, hon var så snäll och så stabil så det var en fröjd att äga denna hund, men så var hon också ett busfrö mellan varven. Jag kallade henne ibland för en skithund, för var det något som var äckligt så tyckte hon att det var hennes så det kan man äta upp. Så för det mästa när hon skulle gå in så kom hon så fint ända till grinden då vädrade hon och vände om, ligger det inte en s--t där, då stängde hon av höraparaten och stack iväg, jag gapade och stampade i marken och var arg, då kom hon tillbaka och viftade på svansen och blängde under lugg. Så tittade hon på mig och hela hennes kroppspråk sa, visst älskar du mig, visst är jag din bästa hund, hon visste redan svaret, och jag visste att hon tänkte det var bra det, för jag tänker äta s--t i morgon igen, ja det var min Mysiga Judith som jag saknar så mycke, jag kan fortfarande höra hennes steg, fast det är så länge sedan

 
 
Ingen bild

Susanne

16 mars 2011 19:47

Underbar!!!! precis som om det vore Alva du skrev om...förutom att hon inte äter skit...;)
De syns verkligen att Alva e dotter till Judith:) Så lika<3
Kram

 
Ingen bild

Susanne

16 mars 2011 20:01

Du mena hundskit va? Däremot hästskit, det e smaskens tycker Alva;)
De är verkligen gör lika i både sättet o utseende:)
Alva e oxå det snällaste som finns<3

 
Ingen bild

agge

16 mars 2011 20:50

Så himla vacker hon var.

kram

 
Ruth

Ruth

16 mars 2011 21:13

Hon kanske inte var den vackraste, men den mest unika i sin flock, en underbar hund, inget kan mäta sig med ett gott hjärta.
Kram vännen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lena

16 mars 2011 22:49

Ha ha Judit va Judit. Har ju en erfarenhet av denna fina tjej.Hon njuter nu med alla sina vänner.......

 
lillis

lillis

17 mars 2011 06:46

Visst älskar vi våra husdjur med fel och brister, så fin hon var
Ha det gott
Kram

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Anita

Anita

17 mars 2011 08:30

Åhh, vilken underbar jycke. En sån dår man smälter för direkt.
Kram vännen !!!

http://minplats.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

18 mars 2011 13:17

Kikar in här för att tacka dig för att du grattade mig i går, blev så glad för det.
Nu är det åter vitt ute men blött och slaskigt.
Kram vännen / ha en fin helg !

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gerty - 15 augusti 2014 13:04


Igår tog jag bort Doris bädd, det är ju snart 6mån sedan hon lämnade oss, men bädden har stått kvar, jag viste ju att hon inte kom tillbaka, men för mig är det ett sett att ha en bit kvar,Doris hade två bäddar den stora sängen den ligger ju alla i, s...

Av Gerty - 7 augusti 2014 22:52

Snacka om ögongodis, Krösa Majas barnbarn, fins på Lackarebäckens Kennel.                       ...

Av Gerty - 29 juli 2014 17:33

Nu har KrösaMaja varit på date,Bamse heter han(Nallemajas Ädvard Munch) visst är dom söta, så nu väntar vi på att det skall bli smått, så vi ser fram imot den 29/9, nu håller vi tummarna.       ...

Av Gerty - 13 april 2014 16:06


Kan man annat än smälta, när mantittar på denna fina kille.   ...

Av Gerty - 13 mars 2014 13:56

Titta så fina bilder jag fick i dag på min födelsedag, detta är mina söta barnbarn, lika farmmor kan jag tro.             ...

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards