~ Gerty's blandade praliner ~

Alla inlägg den 6 februari 2011

Av Gerty - 6 februari 2011 15:59

 

Det här är min första Golden, den köpte jag på Dogwoods Kennel, hon hette Dogwoods Pussi Girl men kallades för Malin året var 1979, så lycklig jag var när jag hämtade denna valp, tyvärr fick jag bara behålla henne i 3år, fick ta bort henne på grund av sjukdom. Våra barn var ju små då, så jag var hemma, jobbade extra på helgerna, då var ju Janne hemma med barnen. Förr när man jobbade extra fick man semesterersättning en gång om året, det var ju en viss procent av lönen som man fick, dom pengarna kom i juni eller juli. När vi hade bestämt att vi skulle skaffa hund, så jobbade jag så många helger som möjligt så jag kunde få bra med semesterpenngar, skulle ju ha dom till min lilla valp. Och det gick vägen 2 tusen kronor extra och mitt valpköp var räddat, pengarna räckte till valp a 1,800 kr ett halsband ett koppel, en säck foder, det var väl använda pengar. Jag har fortfarande kontakt med denna uppfödare, jag fick inte bara en go valp, utan en vän för livet. Senast idag talade vi i telefon om denna goa valp Malin. Jag tyckte ju att bilden på Malin var så fin, jag visste ju inte hur hundarna skulle stå med benen, hade aldrig varit på en utställning, så efter jag tagit denna bild, skulle vi åka till uppfödaren och hälsa på, tog med mig bilden för att visa, stolt som en tupp var jag ju, ingen hade ju en sådan vacker hund som jag!!!!!!! så tittar hon på bilden och säger, hon står ju inte bra med benen, jag bara tittade på henne och tänkte, är hon inte klok kärringen ser hon inte hur vacker hon är hela hunden. Ja detta pratade vi också om i telefonen i dag och fick oss ett gott skratt. Detta var en liten nostalgitripp.

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards