~ Gerty's blandade praliner ~

Alla inlägg under december 2010

Av Gerty - 14 december 2010 16:32

Jag tror att jag skall jobba som tomte i år, har iallfall skaffat tomtedräkt

  

Av Gerty - 13 december 2010 11:15

Igår var vi på julbord på Fars Hatt med våra barn, barnbarnen fick stanna hemma, utom lilla Denniz som fick dispans.

  

Av Gerty - 12 december 2010 10:10

Nu är Prins Denniz riktigt rustad för vinterkylan, med varma raggisar, goa vantar och mössa.  

Av Gerty - 10 december 2010 13:59

Tomtarna fryser, får nog koka lite gröt som dom får värma magen.

  

Av Gerty - 9 december 2010 14:37

En sådan fin Arward har jag fått av min vän Ruth tack så mycke, och dom fina orden värmde, så tusen tack.

  

Av Gerty - 5 december 2010 22:34

Finns det några snälla barn, ja jag, för jag måste vara snäll för idag har jag fått en julklapp, en jätte fin lykta med ljusslinga i bara så fin. Vi har firat andra advent med våran bekant som vi gör varje år, så vi har haft en trevlig dag.

Fin tycker jag.  

Så här ser den ut när det är mörkt.  

Denniz första raggisar. Carolina och Denniz har varit hemma hela helgen, så mysigt,  kom på fredag och åkte hem idag. Så denna helgen har bestått av att laga julmat, byta blöjor, mata och natta. Morfar har ochså hjälpt till med babybestyren, kan ni tänka er att i lördags tog han till flaskan, lugn bara lugn, det var nappflaskan. 

Av Gerty - 4 december 2010 16:49

Har fått en vinterhälsning från Kapten David, och samtidigt passade han på att önska en fin andra advent, till faster och hennes bloggkompisar.

    

Av Gerty - 2 december 2010 20:38

Idag har jag gjort färdig två Pippitröjor som en bekant hade beställt, som skall bli julklapp till två små flickor, dom är stickade i lite tjockare garn, och det kan ju vara gott i denna kylan. Det har blivit lite mildare nu och så har det börjat snöa.

  

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards