~ Gerty's blandade praliner ~

Direktlänk till inlägg 5 november 2010

Nostalgi

Av Gerty - 5 november 2010 19:12

Idag skall jag visa er något som betyder mycke för mig, det är babyskjortor som min mamma har sytt, visst har dom blivit märkta av tidens tand, men dom har en historia bakom sig. Dom här skjortorna är sydda för 74år sedan när min mamma väntade sitt första barn, som tyvärr var döfött, när jag tittar på dessa plagg så välsydda med vändsömmar, allt för att det skulle vara mjukt mot den lilla kroppen. Så kom vi tre till värden och skjortorna blev flitigt använda. Vi tre syskon har haft dom, våra tre kusiner, mina fyra barn, och en del av mina barnbarn, så dom har blivit flitigt använda. Nu har jag gjort i ordning två av dom, det blev två nostalgi tavlor som  pryder min vägg, ett stycke historia.       

 
 
bossehammarsmamma@hotmail.com

bossehammarsmamma@hotmail.com

5 november 2010 20:39

Helt underbart ..så välgjort ser nästan ut som nya...de blev fina tavlor..

http://märit sandberg

 
Ruth

Ruth

5 november 2010 22:23

Så fantastiskt att dom fortfarande håller ihop efter alla tvättar dom har varit med om. Du har gjort rätt när du satte dom innanför glas och ram, ett fantastiskt minne av nostalgi.
Kram vännen !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

6 november 2010 01:50

Så fina skjortor, som nya, den kvalitén finns det inte på kläder idag tyvärr Roligt att kunna bevara de fina plaggen till kommande generationer.

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

6 november 2010 07:19

Vilka vackra skjortor, roligt att kunna spara och sätta inom glas och ram
Ha en bra helg
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

7 november 2010 10:55

Meeeeeeen helt otroligt vackar skjortor.
Måste vara underbart att ha dom kvar!
Smart du är som ramat in dom.

Har det inte kommit något barnbarn ännu???
Är ju så nyfiken av mig.....hahahahaaaa

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gerty - 15 augusti 2014 13:04


Igår tog jag bort Doris bädd, det är ju snart 6mån sedan hon lämnade oss, men bädden har stått kvar, jag viste ju att hon inte kom tillbaka, men för mig är det ett sett att ha en bit kvar,Doris hade två bäddar den stora sängen den ligger ju alla i, s...

Av Gerty - 7 augusti 2014 22:52

Snacka om ögongodis, Krösa Majas barnbarn, fins på Lackarebäckens Kennel.                       ...

Av Gerty - 29 juli 2014 17:33

Nu har KrösaMaja varit på date,Bamse heter han(Nallemajas Ädvard Munch) visst är dom söta, så nu väntar vi på att det skall bli smått, så vi ser fram imot den 29/9, nu håller vi tummarna.       ...

Av Gerty - 13 april 2014 16:06


Kan man annat än smälta, när mantittar på denna fina kille.   ...

Av Gerty - 13 mars 2014 13:56

Titta så fina bilder jag fick i dag på min födelsedag, detta är mina söta barnbarn, lika farmmor kan jag tro.             ...

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards