~ Gerty's blandade praliner ~

Alla inlägg under september 2010

Av Gerty - 18 september 2010 17:35

David kollar datan, men varför har inte faster Gerty satt in mig på bloggen, tittar varje dag, men nej ingen bild på vackra mej.

Men nu!!!!!!!! har fastera reagerat, och fått in en bild, för visst är jag vacker, tåls att titta på eller hur 

Av Gerty - 17 september 2010 15:52

Så är det äntligen härliga fredag, det blir till att mysa till det med god mat och dryck, och ta fram sina dolda talanger, önskar er alla en trevlig helg

  

Av Gerty - 15 september 2010 12:42

Idag blir det lite stickat, när jag stickat färdigt ett plagg lägger jag det åt sidan, innan jag monterar det, måste känna mig i harmoni när jag skall sy i hop, och kolla knappar, ja sådan är jag, ja vi har alla våra käpphästar vi måste slåss med.

      

Av Gerty - 13 september 2010 16:20

Ny vecka med nya utmaningar, jag hoppas att det blir lugnt, jag vill inte ha några nya vetrenärbesök. Trollet är mycke bättre nu leker och äter, hoppas att det håller i sig när hon är färdig med medicinen. Det blir så oroligt när djuren är sjuka så det blir ingen ordning på något, men nu skall vi väl hoppas att allt blir bra, så jag kan komma tillbaka till verkligheten igen

Av Gerty - 10 september 2010 11:46

Sjuk hund igen Trollet har inte blivit bra i sin mun, så jag fick åka in med henne i går igen, då var det två tänder som krånglade dom borde ju varit dragna förra gången hon var inne. Men nu var jag hos en annan vetrinär som jag brukar gå till och litar på, har två när den ena inte har tid får jag gå till den andra. Förra gången jag var inne med Trollet var på ett nytt ställe. Så nu hoppas jag att hon skall bli bra, nu är hon värd sin vikt i guld, för när det gäller tänderna tar försäkringsbolagen sin hand ifrån oss djurägare, så förra gången jag var inne med henne blev det ett stort hål i plånboken, men denna gången blev det banne mej hål i handväskan också. Hon har ju ont i munnen så det är ju inte så roligt att äta, men hon får trerätters meny två gånger om dagen, och det är ingen skit som ligger på den tallriken ska jag säga. Så nu bor jag och Trollet i valprummet så jag har koll på henne, där myser vi till det, lyssnar på talböcker, och på andra godingar, för Olle Jönsson och Christer Sjögren underhåller oss gärna med sina ljuva stämmor. Så nu hoppas jag att vår lilla Trollunge skall bli bra, och bli samma  glada hund som hon brukar vara. Nu får ni all a ha en trevlig helg.

Av Gerty - 8 september 2010 16:32

I dag får det bli lite stickat.

    

Av Gerty - 6 september 2010 13:22

Bonzo har varit och hälsat på, han skall bo här några dagar i slutet på månaden.

Gulingarna luktar gott vågar jag lukta tro???????????

  Bonzo busar med mamma Nelly

Bonzo pustar ut, damer tar på krafterna.    

Av Gerty - 2 september 2010 09:46

    

Jag brukar inte skryta med det jag gör, men det gör jag nu jag är så nöjd med denna åkpåse, jag tycker att den är en läkerbit. Den har jag stickat till vårat barnbarn som skall födas i nov.

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards