~ Gerty's blandade praliner ~

Alla inlägg under december 2009

Av Gerty - 8 december 2009 10:37

Igår roade vi oss med att göra kransar, för att vara första gången, blev jag rätt nöjd med resultatet

      

Av Gerty - 7 december 2009 11:04



   Mor och dotter slappar

Av Gerty - 6 december 2009 10:32

Idag skulle vi fira advent med en bekant, men så blev han sjuk men då tar vi det nästa helg istället. Vi brukar göra det varje år, tyvärr så är ju inte min vännina med oss längre, men vi och hennes man fortsätter denna traditionen det käns viktigt för oss, även om hennes stol är tom, så käns hon närvarande jag tror att hon sitter där på sitt moln och tittar ner på oss och ler. Så önskar jag er alla en trevlig Andra Advent.

  

Av Gerty - 5 december 2009 14:18



         Idag är det grått och rått väder, men vi har varit ute mycke idag trots vädret. Emil är här denna helgen så vi har börjat att släppa ut tomtarna ur sina gömmor, så nu börjar det att bli lite juligt i trädgården trots regnet. Jag har även roat mig med att göra några små julgrupper, den lilla runda är en gammal komserverings burk från den tiden då man konserverade ,jag tyckte den blev söt Så har vi varit i skogen och plockat granris får se vad vi hittar på att göra

Av Gerty - 4 december 2009 14:53



   Den här fina julgruppen fich vi av Carolina som hon hade gjort. Bad nu trodde ni allt att ni skulle få se mig i all min nakenhet ner tryckt i karet för ett julbad, men där blev ni blåsta, ha ha. Nu var det hundarna det gällde, Alice ,Ebba och Nelly badade igår, dom där Prilyckebrudarna har blivit så märkvärdiga så dom badar inte hemma dom åker på spaaaaaaa, fint skall det va. Så igår fick husse köra brudarna till stora staden Göteborg, där det stod två badmadamer och väntade på dom så nu är dom rena och fina, så länge det nu varar

Av Gerty - 3 december 2009 10:28



  

Det är inte männen i mitt liv som räknas. det är livet i mina män

Av Gerty - 2 december 2009 15:17



   Så fint när jag vaknade i dag och fick se all rimfrost på träden då var det lite lättare att kliva upp, idag har jag varit ute och handlat lite julpynt kul att förnya sig lite. I går var jag på knallemarknad skulle köpa mig 2 par lite tjockare jogginsbyxor som jag skulle ha när jag springer ut med hundarna, nu när det blir kallare ute, men jag träffade så mycke folk hemifrån så jag glömde handla, det blir så mycke prat när jag träffar gammla bekanta, så munnen gick som en lammaröv på mig, men det blev ju billigt och bra.

Av Gerty - 1 december 2009 17:34



   Gud, om du inte kan göra mig smal,

gör åtminstone mina vänner feta

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards