~ Gerty's blandade praliner ~

Alla inlägg under december 2009

Av Gerty - 16 december 2009 12:08

Äntligen har vi fått lite snö, så nu blir det lite julstämning.

      

Av Gerty - 15 december 2009 15:26

Mor och Dotter i lektagen, och Trollet är med och kollar så att allt går rätt till.

      

Av Gerty - 14 december 2009 16:20

Igår hade jag inte tid med datorn, Hasse var ju här och vi åt julbord och när han hade åkt hem och jag skulle ta reda på maten, så tyckte jag att det var så mycke mat kvar, så jag ringde till grannen och undrade om dom var sugna på jul mat, och det var dom, så dom kom, så det var fult ös hela dagen. Och idag har jag fått en bok som jag har väntat på, så då släppte jag allt jag hade för händer och fötter och började läsa, jag skall återkomma till denna bok senare, ja ett sådant levnade öde

Av Gerty - 13 december 2009 17:05



   Nu har vi avnjutit det andra julbordet, vi skulle ju fira andra advent men så blev våran bekant sjuk så det blev inget. Men denna helgen kom Hasse och tomten och hälsade på så nu har vi ätit oss smala igen, tack gode gud för resåren i byxorna. Nu har Hasse åkt hem men tomten stannade kvar, jag och min vännina brukade byta klappar, även den traditionen har vi kvar. Så hoppas jag att ni alla har haft en trevlig tredje advent och Lucia.

Av Gerty - 12 december 2009 11:23

Har julpyntat lite, dom små granarna köpte jag förra året är så fina när dom lyser på kvällen

      

Av Gerty - 11 december 2009 10:27

En kvinna föredrar oftas fyra djur i livet

En mink i garderoben

En tiger i sängen

En jaguar på gatan

Och en åsna som betalar

Nu får ni ha en trevlig fredag

Av Gerty - 10 december 2009 16:06

Idag har jag bakat, det blev lussekatter, slättabullar, kanellimpor, rågsikts kakor med lingon och 2mjukakakor med vanilj fyllning, och nu kokar skinkan, så jag är nöjd med min dag. Nu har vi ätit  middag potatis och purjolöksoppa med nybakat macka med ost på det var gott. Om ni undrar varför jag kokar skinka igen, så skulle vi ju ha adventsfirande förra helgen, men våran bekant blev sjuk, så nu tar vi nya tag denna helgen, vad förra helgens skinka anbelangar så offrade vi oss, Emil var ju här, så vi gottade oss

  

Av Gerty - 9 december 2009 13:45

Idag har jag gjort julgrupper som man kan ha ute, nu när vi har så milda vintrar kan man ha vissa växter ute till 5- tillxempel silverek, ljung och hyacinter. Jag hade två gammla lycktor som jag använt och satt grupperna i lite annorlunda, så blev det en ampel också.

      

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards