~ Gerty's blandade praliner ~

Alla inlägg under juli 2009

Av Gerty - 18 juli 2009 16:48

Idag har jag varit hemma på Åstol, hade med mig ett  barnbarn och mina grannar, det var Åstolsdag tyvärr så var det ju dåligt väder, men dom hade tält på bryggan så det gick ju bra. Så idag har jag pratat så jag har ont i munnen, det var så många gamla bekanta jag träffade. Det är så roligt när jag pratar så säger dom att det låter som om jag alldrig lämnat ön, så mycke dialekt har jag kvar, för så fort jag hoppat av färgan är rikssvenskan borta då är det bara dialekten som gäller. Dagen gick så fort så jag hann inte få upp kameran, så bilder får det bli en annan gång.

Av Gerty - 17 juli 2009 10:36

Igår var jag på fest med mina gammla arbetskamrater, vi var hemma hos en av tanterna på landet, ja jag säger tanter för det är kvinnor i mogen ålder 70+ are. Vi hade en underbar dag satt ute hela tiden, och fick så underbar god mat, hon som vi var hemma hos är en mästare på matlagning. Det var en heldag med mycke prat och skratt, vi har ju så många roliga minnen från den tiden vi arbetade tillsammans. Så jag hoppas att vi kan göra en träff snart igen

Av Gerty - 15 juli 2009 11:15

Nu har den lilla damen hunnit att bli 4mån, tänk vad tiden går. Stolt över fotografen som tagit bilden, mitt barnbarn Linus 9 år, bra jobbat

Av Gerty - 15 juli 2009 09:35

Den här bilden på små goa valpar fick jag av en bekant, det var ju snällt när jag inte har några valpar då får man dräggla över andras, det är Noffevalpar och fins på Marboängens Kennel.

Av Gerty - 14 juli 2009 09:29

Nu verkar allt vara bra med Maja hon äter och dassar normalt, hoppas att det forsätter så när hon är färdig med medicinen. Jag var väldigt orolig för hennes mage i går, men när jag var ute med henne så bajade hon, och jag sprang in och ringde till Janne och skrek i luren Maja har bajat, så var det bara att ringa till Ruth och då blev det skitprat vill jag låva, hur mycke, vilken färg, hårt eller löst, ja det är inte klokt hur mycke prat det kan bli av en skit, och att man kan bli så glad av att någon skiter. Vi fick oss en trevlig pratstund och konstatera att det är tur att vi inte har telefonavlysning för då hade dom nog undrat vad vi sysslade med

Av Gerty - 13 juli 2009 10:30

Maja piggar på sig och är feberfri, var lite orolig för hennes mage var rädd att det var förstoppning, men nu har den biten också löst sig. Rudolf, Iller och Trollet tyckte att det var gott att gammeltanten blivit bättre, för dom har gått här och sneglat på den goa sängen Maja låg i så när Maja inte ville ligga i den tog dom chansen. Nu skall vi Rudolf, Iller och Trollet  berätta, matte har varit så orolig för Maja, husse fick åka till affären och handla han fick en lång lista som skulle handlas det var barnmat, kyckling, skinka, och välling. Och ni skulle se när Maja skulle äta då var det mat på sängen, inte behövde hon gå upp inte, hundskålar nej nej små söta efterättskålar skulle det va, en var det guldkant på, vi så det allt. Men vi är lika glada som matte att gammla Maja blivit bra hon är så snäll mot oss. Så nu börjar allt att gå i sin vanliga ordning. Nu får ni alla där ute ha en bra dag.

Av Gerty - 12 juli 2009 11:57

Nu är Maja feberfri vad det var som drabbat henne vet jag inte, hon var helt apatisk låg bara hög feber och åt inte, hon var så dålig så jag var inställd på att det var sista resan. Hon ömmade  och hade även vätska i buken och dom ville att hon skulle ligga kvar, men något sa mig att jag skulle ta hem henne, hon blev ju satt på medicin en alldeles för snäll sådan tyckte jag, och fastän att hon åt den steg febern hela tiden, så på eget bevåg ändrade jag medicinen, jag tempade henne med 2 tim intervaller, och kan ni tänka er 2 tim efter hon fått den andra medicinen började tempen att  sjunka, vilken lycka, jag hade matat henne med små pot med kyckling det tror jag hjälpte till att jag fick i henne lite mat så hon fick styrka. Jag hörde dom gammla sa när jag var barn, och någon var sjuk få lite mat i dom det ger styrka. Och Medresenärskan hade rätt ju fler vi är som ber ju bättre hör Gud, tack för det. Så nu hoppas jag att det förblir bra. Detta är en gåta hur snappt det kunde vända är det kärlek och omvårdnad som är rätta medicinen

Av Gerty - 10 juli 2009 22:03

Har inte haft tid med datorn just nu, har sjuk hund, den gammla Maja är sjuk har varit inne på Blå Stjärnan med henne idag och tagit prover men dom vet inte vad det är för blodbroverna var bra, men hon ömmar vid buksporttkörtel. Det började med att hon inte ville äta, och när en golden ratar maten då måste man kolla läget, så jag kollade tempen och hon hade feber det var i går kväll, och i dag steg tempen så vi åkte in, dom tyckte att hon skulle läggas in men jag tog henne med hem, hon hatar att vara borta, så jag har gjort iordning ett rum med en go säng och tjocka mjuka täcken där hon får ligga ifred från dom andra hundarna, och jag sover nere så jag hör henne. Hon har fått två olika mediciner som hon skall äta och hoppas att hon svarar på dom, och så skall hon äta skon kost så nu har vi laddat upp med barnmat, kyckling, fiskbullar och välling, så nu hoppas och ber jag att hon skall bli bra min Maja.

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Skapa flashcards