~ Gerty's blandade praliner ~

Alla inlägg under juli 2009

Av Gerty - 25 juli 2009 20:08

Igår var Wilma här ock hälsade på och  busade med syrran, det är så roligt när valparna kommer hem och hälsar på.

Av Gerty - 24 juli 2009 09:00

Nu skall ni få se vad det var som stod Gerty på, och så hittade jag några goa täcken och filtar till mIna pissar. Och igår hade jag också en trevlig dag, grannarna kom ner på kvällen och jag hade gjort några smarriga smörgåsar. Så vi åt ock drack gott också mycke skratt.

Av Gerty - 23 juli 2009 10:40

Igår tidigt på förmiddagen satt jag halft påklädd vid datan och kollade det brukar jag allt göra, hundarna låg och sov, men så helt plöstligt började Trollet att gapa och få fart på dom andra, hon är ju minst i flocken men låter som om hon äger området. Hon brukar göra så om det kommer en katt som inte är våran eller om hästarna gå förbi, men nu sprang hon till dörren och stod ock vädrade så jag trodde att det var grannen som kom, men då var det Anna-Lena och Mari två av våra döttrar dom hade med sig god frukost så det var ju en glad överaskning. Så efter frukosten och rastning av hundar åkte vi och gjorde Stenungsund där var det ju REA och oj vad grejor det stod Gerty på. Sedan var det hem och göra middag så dom stannade hela dagen, så vi hade en hel dag. Idag är det trist väder regnet bara vräker ner

Av Gerty - 22 juli 2009 09:24

Ja detta är allt dåtidens barnvangsinsats som jag kommer ihåg sedan jag var liten, passade en liten pojke dagligen och han låg i en sådan.Sedan när barnafödandet var över användes den oftas som tvättkorg, det skall jag inte använda min till utan jag slall ha garn i den.

Av Gerty - 21 juli 2009 11:17

Är det någon som vet vad detta är och vad den användes till.

Av Gerty - 21 juli 2009 09:22

Min första gurka är skördad det är ingen rak EU gurka men  va då. Det är knorren som gör grisen.

Av Gerty - 20 juli 2009 09:57

 I dag är jag riktigt förbannad hörde på radion i går, dom pratade om djur och då gällde det köldpaddor som folk släpper ut när dom inte vill ha dom längre. Vi vet ju att det fins så mycke katter som far illa på hösten när ägarna åker hem till stan, då är dom inte söta längre, för då stängs dörren och dom får klara sig själva. Semester tider är ju också ett problem, var skall vi göra av djuret, är det ett djur av mindre art och inte har så hög status då är det inte så noga, vi sätter ut lite mat dom klarar sig säkert. Det fins ju djurpensjonat men det kostar ju pengar så det kan bli dyrt. Resan var ju så dyr, men skall dom betala för djuret också vilken katastrof, det kan ju bli att dom får köpa två drinkar mindre på denna flotta skryt resan, och det stackars djuret som sitter där ute någonstans och undrar vad som hänt med däras liv. Mäniskan är en förunderlig typ, slänga bort pengar på all möjlig skit och status det går bra, men ta ett par hundralappar och  åka  och låta det djur ni en gång tog till er få en värdig död men den tanken  infinner sig inte.  Men det gör väl ett alldeles för stort hål i plånboken, Ja det är inte utan att man skäms att vara mäniska, men som tur är så är vi många som behandlar djuren för vad dom är, och vi vet vilken stor lycka det är att få vara djurägare

Av Gerty - 19 juli 2009 11:42

Tänk vad våra djur är kloka, bilden talar ju för sig själv. Den här bilden fick vi av Charlotte& Patrik Niemi som har en av grabbarna vi fött upp

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards