~ Gerty's blandade praliner ~

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2008

En ny dag

Av Gerty - 23 oktober 2008 15:46

Sent i går kväll efter vi gått till sängs, vaknade jag av att det blixtrade och så kom mullret då vet jag inte vad jag tänkte, steg upp tog på mig kläderna hängde hundkopplen vi dörren, satt uppe en timme men det blev inget av åskvädret, men jag har sovit med kläderna på i natt. Vi har ju ström och en telefon som fungerar, men vi har ingen värme, men det fins ett ordspråk som säger varma flickor fryser inte, så jag får dela med mig av min värme. Vi har 2 elelement och så har vi ljuslyktor med värmeljus så det fixar sig. Gårdagen blev inte som vi hade planerat, våran Maja fyllde 10år igår men det blev inget kalas. Ni undrade vem dräggelpär är det är Mikael Persbrandt.

 
 
lillis

lillis

23 oktober 2008 17:16

Förstår att det måste vara svårt att koppla av efter det hemska ni varit med om.
Tänker på er
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

23 oktober 2008 17:29

Hoppas ni får ordning på värmen snart. Hur är det med hundarna? Tänker på er PO & Yvonne
ps
En fråga bara varför kallar du Mikael P för dräggelpär?;=)

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

23 oktober 2008 21:16

Förstår att du sovit med kläderna på det skulle jag oxå ha gjort efter det ni har gått igenom. Tänker verkligen på er det ska du veta!

Mikael Persbrandt är ingen jag drägglar efter jag personligen tycker han är lite otäck!!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

23 oktober 2008 21:20

Hahahaha, skrattar åt Yvonnes undran, Gerty drägglar när hon ser Persbrant, filmen är inte så viktig, hon dyrkar sina idoler som aldrig för :-)
Kom en rejäl åskknall här också i går em. men det blev bara en som tur var. Fårstår att du sov med kläderna på i natt, hoppas det är slut på åskan nu, det räcker och blir över för denna gång..

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

23 oktober 2008 21:58

Vilken tur att inte åskan kom tillbaka.

Mikael Persbrandt är en charmig kille tycker jag och enligt min mening den bäste manlige skådespelaren vi har för tillfället.

Ha en bra helg..förhoppningsvis utan åska.

http://violett.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

23 oktober 2008 22:01

Jag förstår din oro. Jag hade nog inte ens vågat sova. Men jag är (nästan löjligt) rädd för eld och el mm. Kollar ALLT innan jag går till sängs och har brandvarnare i alla rum och 4 brandsläckare strategiskt utplacerade i huset. Brandsläckare finns även i garaget och två är inköpta till hundhuset vi håller på att bygga. Här hemma har många elprylar brunnit för oss. Men vi har klarat oss från åska/blixnedslag. Det kan bero på att det finns åskledarenergrävt.
Du kanske kunde koppla av och känna dig trygg i framtiden om ni fick nergrävt en bra åskledare. För det är nog något som skulle avhjälpa fler incidenter vid åskoväder.
Kolla med ert elbolag och Telia. De kanske kan bistå med något eller åtminstone ge goda råd.
Lycka till och ha det gott
kram

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

24 oktober 2008 12:26

Tänker på Er nu.
Tur att ni lever!Kram!

http://trissemojs.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gerty - 15 augusti 2014 13:04


Igår tog jag bort Doris bädd, det är ju snart 6mån sedan hon lämnade oss, men bädden har stått kvar, jag viste ju att hon inte kom tillbaka, men för mig är det ett sett att ha en bit kvar,Doris hade två bäddar den stora sängen den ligger ju alla i, s...

Av Gerty - 7 augusti 2014 22:52

Snacka om ögongodis, Krösa Majas barnbarn, fins på Lackarebäckens Kennel.                       ...

Av Gerty - 29 juli 2014 17:33

Nu har KrösaMaja varit på date,Bamse heter han(Nallemajas Ädvard Munch) visst är dom söta, så nu väntar vi på att det skall bli smått, så vi ser fram imot den 29/9, nu håller vi tummarna.       ...

Av Gerty - 13 april 2014 16:06


Kan man annat än smälta, när mantittar på denna fina kille.   ...

Av Gerty - 13 mars 2014 13:56

Titta så fina bilder jag fick i dag på min födelsedag, detta är mina söta barnbarn, lika farmmor kan jag tro.             ...

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards