~ Gerty's blandade praliner ~

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2008

En mardrömsnatt

Av Gerty - 22 oktober 2008 19:20

För 8 år sedan brann vårat hus det var ett åsknedslag och vi miste allt vi ägde, men ingen blev skadad, då fick vi bo i husvagn i 6 månader men allting går. Igår kväll tyckte jag att det mullrade men var inte säker, men efter en stund blev Budda så orolig han är så rädd för åskan, jag gick ut och lysnade men hörde inget och efter en stund lugnade han ner sig, jag gick till sängs men vaknade vid halv 2 att det mullrade igen men långt borta, men det kom närmare och då började  Budda bli orolig igen så jag gick upp och ropade på Janne att han skulle komma ner, ingen får sova på övervåningen när det åskar, det har jag med mig från barnsben. Jag slängde ut en madrass på golvet så jag kunde ligga hos Budda, sa till Janne att han får va hos Jacki. Jag gick till Budda och lägger mig på madrassen, då small det, jag har aldrig hört en sådan smäll, huset skakade, och ljuset sloknade fick tag på ficklampor och tänker bara det inte börjar brinna. Jacki den lilla stackarn blev ju livrädd så Janne springer in till henne och så ropade han det ryker här inne och det slog lågor ur telejacket i köket. Då fans det ju bara ett i huvudet ut med djuren och ringa 112 brankåren kom och det visade sig att telefon ledningarna hade brunnit. Det är en del som blivit fördärvart, men vi hade tur denna gången. Men har man gått igenom det vi gjorde för 8 år sedan, då mår man inte så bra, för den helvetes natten gick i repris i huvudet i natt, men ingen blev skadad det får man vara tacksam för. 

 
 
Marianne

Marianne

22 oktober 2008 20:09

Åskväder kan ställa till med mycket. Det kommer inte att bli lätt att återfå lugnet efter era hemska upplevelser. Men ändå så måste vi vara tacksamma över att ingen person eller något djur blev skadade. Ha det gott
kram

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

22 oktober 2008 21:15

Fysjutton jag vet ej vad jag skall skriva. Hemskt är det och jag förstår att allt gick i repris från tidigare år. Tur att ni och hundarna ej vart skadade och att det var en stor eldsvåda.
Hoppas att ni mår bra även om ni just nu har det jobbigt!

SUPERDUPER STYRKEKRAMAR

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Ploggaren Gerty

Ploggaren Gerty

22 oktober 2008 21:24

Orkar inte blogga runt i kväll, skall gå och lägga mig det har varit en lång natt och en tuff dag, hoppas att jag får sova

http://Prilyckans

 
Monica

Monica

22 oktober 2008 21:44

Usch så hemskt för er....åska är jag rädd för, men vi har inte haft något åskväder här på två somrar som skönt är. Hoppas du kan sova inatt.

http://violett.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

22 oktober 2008 21:49

Det har varit en jobbig dag för er, då mycket rullas upp igen från den tragiska händelsen år 2000, där åskan också var boven i det dramat. Kommer så väl ihåg det dygnet, och alla kommande dagar där efter. Blev riktigt chockad när du ringde i förmiddags, fick en stor klump i magen som som jag sedan bar med mig. Hoppas ni kan komma över denna traumatiska dag illa kvickt, men det är ett önsketänkande. Nu får det inte ske något mera sådant, tur att ingen blev skadat det är det viktigaste. Hoppas ni får sova i natt.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Carina

Carina

22 oktober 2008 23:15

Näe men fy och usch då, det måste verkligen ha varit en riktig mardrömsnatt, stackars er. Att drabbas av ett nytt åskledslag måste det ju vara ganska höga odds på. Det hade jag nog aldrig trott att det skulle inträffa en gång till på samma ställe. Hoppas ni får sova gott inatt.

Tröstekramar i massor/Carina

http://www.eklovenskennel.se

 
lillis

lillis

23 oktober 2008 08:43

FY,vad hemskt Jag hoppas att ni fått sova i natt
Tänker på er
Kram

http://danslillis.bloggagratis.se

 
agge

agge

23 oktober 2008 11:33

Men så otäckt..förstår om ni var rädda. Var och hur bor ni? Hur kan ni ha sådan otur, stackare.Usch...Jag har ju åskfobi och hade og inte klarat detta ni varit med om..

Hoppas att ni mår bra och att ni slipper fler mardrömmar av dett slag.

kram

http://agges.bloggagratis.se

 
Yvonne R

Yvonne R

23 oktober 2008 14:22

Fy så hemskt!!!! Tänker på er!!!
Stora kramar

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Latte

Latte

24 oktober 2008 12:51

Men Gerty, vilken hemsk historia... Usch... ja man ska ha en stor respekt för åskan!

Kramar till er!

//C&L

http://latte

 
"Bettan"

"Bettan"

25 oktober 2008 20:48

Nej men fy sjutton för att behöva gå igenom detta på nytt. Även om det var mildare denna gång. Hoppas att det var sista gången ni skulle behöva ha sådan ångest.
Kramar till er alla.
/Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gerty - 15 augusti 2014 13:04


Igår tog jag bort Doris bädd, det är ju snart 6mån sedan hon lämnade oss, men bädden har stått kvar, jag viste ju att hon inte kom tillbaka, men för mig är det ett sett att ha en bit kvar,Doris hade två bäddar den stora sängen den ligger ju alla i, s...

Av Gerty - 7 augusti 2014 22:52

Snacka om ögongodis, Krösa Majas barnbarn, fins på Lackarebäckens Kennel.                       ...

Av Gerty - 29 juli 2014 17:33

Nu har KrösaMaja varit på date,Bamse heter han(Nallemajas Ädvard Munch) visst är dom söta, så nu väntar vi på att det skall bli smått, så vi ser fram imot den 29/9, nu håller vi tummarna.       ...

Av Gerty - 13 april 2014 16:06


Kan man annat än smälta, när mantittar på denna fina kille.   ...

Av Gerty - 13 mars 2014 13:56

Titta så fina bilder jag fick i dag på min födelsedag, detta är mina söta barnbarn, lika farmmor kan jag tro.             ...

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Skapa flashcards