~ Gerty's blandade praliner ~

Alla inlägg den 8 augusti 2008

Av Gerty - 8 augusti 2008 17:21

Nu är det så många som skrivit berättelser från förr, då kom jag att tänka på när min moster skulle ha barn, det var ju inget man pratade om så att barnen hörde på, så dom andra barnen viste inte om att dom skulle få syskon. På den tiden föddes ju oftas barnen hemma, och barnmorskan kom, hon var även distriktsköterska. Så när det var dax säger min moster till sin dotter, spring och hämta moster det var min mamma, dottern förstod ju att mamman inte var bra men vad som felades viste hon inte. Mamma gick dit och jag fick följa med, väl där fick vi stränga order att inte gå upp på övervåningen. Natten gick och inget hände, så dagen efter kom, barnmorskan och hade sin väska med sig det var små hål i den på varje sida. Dotter gick till skolan träffade en av dom andra tanterna, som frågade är mamma sjuk, ja sa hon jag tror att det är nått åt gallan, för hon viste ju inte. Och jag berättade för alla som ville lyssna att jag fått en kusin och jag var där när barnmorskan kom med honom hon hade han i väskan och i den var det hål så han kunde andas. Ja så upplysta var vi på den tiden.

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Skapa flashcards