~ Gerty's blandade praliner ~

Alla inlägg under juli 2008

Av Gerty - 24 juli 2008 10:15

Ja nu går vi här i väntans tider Hedda och Jag, hon är inte så tjock men vi hoppas på 2-3 stycken men det vi hoppas mest är att allt skall gå bra. Nu har vi fått bra väder, strålande sol från en klarblå himme, så om nu vädret håller i sig så kan vi ju börja gnälla för det. Jag har inte glömt bort er bloggvänner datorn har strulat ena stunden kom jag ut och nästa stund funkade det inte, så nu hoppas jag att allt skall funka

Av Gerty - 21 juli 2008 15:03

I dag har jag varit barnpasserska, kokerska, tvätterska, djurskötare, och till sist bilmekaniker jag som inte ens har körkort, ja det är inte klokt vad vi kvinnor klarar av. Vår herre måste vara väldigt stolt när han skapade denna varelse KVINNAN!!!!!!. Jag förringar inte männen på något vis, dom är bra på sitt vis, men jag måste säga att vi kvinnor är allätare, men när det rör ihop sig så undrar jag om vi inte har bläckfisk gener i oss. Men alla är vi mäniskor och har ett stort värde var och en på sitt vis

Av Gerty - 20 juli 2008 16:11

I går var vi hos sonen och hade grillfest med barn och barnbarn, det var inte så bra väder, det regnade mest hela tiden, men han har ett stort uterum som vi kunde sitta och äta grilla gjorde vi på utsidan, men det finns ju paraply. Emil följde med oss hem igen, jag sa till han har du inte sett skylten att vandrarhemmet har stängt, då skrattade han och sa nej den missade jag nog. Det regnade hella kvällen så vi satt i lusthuset och spelade spel, det är så mysigt när det smattrar på taket. Idag kom våran Hedda hem hon skall ha valpar om en vecka, hon var inte så tjock men där är väll ett par stycken, men det spelar ingen roll bara allt går bra, det skall bli ljuvligt med valpar i huset. Bara hon inte blåser mig, för det har man ju varit med om att dom har varit skendräktiga, så när tiden har varit inne är det som man tagit ut en propp med bara luft "ler", men så är nog inte min Hedda, men vi skall känna och klämma lite och se om det sparkar där inne, så nu är det bara att vänta.

Av Gerty - 19 juli 2008 12:54

Igår var jag på en riktig nostalgi resa med en av våra döttrar och ett av mina barnbarn Jag är uppväxt på denna lilla Ön mitt uti havet. Det har blivit lång tid mellan resorna dit ut, men nu när mina barnbarn börjar bli stora vill jag visa dom var jag växte upp och berätta hur det var när jag var liten, det var ju en speciell miljö att växa upp på denna lilla Ön.

 

Det är 32år sedan mitt föräldrahem såldes, jag kommer ihåg när jag stängde dörren och gick ner för trappen sista gången, var det med tunga steg och en stor klump i hjärtat, efter detta har jag bara sett huset från utsidan, men igår träffade jag mannen som äger huset nu, han stod på utsidan och jag presenterade mig, han frågade om jag ville komma in så han visade mig runt i huset, och det var många minnen som spelades upp, det var helt fantaktiskt att än en gång få gå igenom min bardomsdörr. När vi kom med färjan och träffade allt folk på bryggan, då var det så många kom fram och hälsade, det blev mycke prat och skratt, då kändes det att jag är fortfarande en del av dom efter alla dessa år. Så en stor del av mig är fortfarande kvar på Åstol, min barndoms Ö

Av Gerty - 17 juli 2008 13:47

Jag har hittat en guldklimp, i går var jag ute på nätet och snurrade runt lite, då kom jag in på en sida med religösa dvd och cd, där fick jag se en dubbel dvd med Elvis där han bara sjunger gosbel, där är även en del interjuver om hans liv. Jag slängde mig på tele och beställde ett x,fick det på posten idag, gjorde en snabb titt har inte hunnit titta på hela. Är inte textat på svenska men det spelar ingen roll det är musiken jag vill höra och se han. Han är ju bara bäst. I dag skall Alexander åka hem så kommer Emil istället här är det bara att byta barn, jag och Emil skall på en utflykt i morgon om det inte blir regn, men det berättar jag om imorgon

Av Gerty - 16 juli 2008 14:46

Igår blev det inget bloggande, då var det ryggläge hela dagen, vet inte om jag fick en reation på medicinen var utslagen hela dagen, med frossa huvudvärk, men idag är det bättre, och rådnaden på benet har ljusnat. Det var tur att Alexander var här han tog hand om hundarna hela dagen. Så slog han och Janne sina kloka huvud ihop och fixade lite mat, men nu är läget under kontroll för nu är jag upp och styr och ställer, det var lungt igår sa dom"ler" Jag har ju glömt att tala om att våran älsta dotter tog körkort i förra veckan, hon klarade uppkörningen första gången, det var duktigt gjort

Av Gerty - 14 juli 2008 13:40

I går han jag inte att blogga har ju barn hemma, han är ju 14 år och då tar dom ens tid på ett helt annat sätt än dom små, i den åldern har man så mycke funderingar som dom vill prata om. I går kväll hade vi det riktigt mysigt när vi var färdiga med djuren för kvällen blev det lusthuset, då gjorde jag goda mackor som vi åt, sedan blev det till att spela spel tills kl 12 så gick den kvällen. I dag har jag varit hos läkarn fick en konstig grej på benet jag tror att det var ett bett av något slag, benet svullnade upp och blev rött men jag tänkte det går väl över, jag tog fram djurlådan och exprimtera lite det blev lite bättre, men idag sa Janne nu räcker det, ta på dig så vi kommer till läkarn, han trodde också att det var ett bett, men en rejäl inflamation är det så det blev pencilin

Av Gerty - 12 juli 2008 12:01

Ja nu var semestern slut nu är Janne och hämtar ett av dom andra barnbarnen ,det är Alexander han är 14 år så då får jag lite hjälp med hundarna med borstning och rastning. I går hade vi ju våra grannar här det var så trevligt, det var vad vi behövde en liten vuxenträff, efter allt barn snack i sommar"ler". Så vi får väl se hur länge Alexander  stannar och vad vi skall hitta på. Här är det fint väder idag så då skall jag passa på att va ute

Hoppas att ni alla får en trevlig helg

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards