~ Gerty's blandade praliner ~

Alla inlägg den 11 juni 2008

Av Gerty - 11 juni 2008 12:19

I dag skall ni få bekanta er med Budda han är ensam herre på täpan. Han kom hit när han var 9mån jag skulle passa han 1mån nu är han över 7 år och har inte åkt hem ännu. Han är en stor bernerhane, men i mina ögon är han mammas lille bebis, han har 3kullar efter sig, och det har gått bra för han på utställning. Men så var det det där med flickor, när första tiken kom så sa han vad hon luktar gott det får jag göra något åt och det gjorde han det blev 8 små bebisar,sen kom tik nummer 2 ojdå en till det fixar jag det blev också full pott, men så kom nummer 3, då började han fundera, jag kan ju inte ha en massa barn på bygden, men ok en gång till då blev det 4 bebisar med våran Vera, dom va vackra nå ni tro. Men så blev det en fjärde tik, då sa han nu får det va slut med dom här lösaktigheterna, jag kan leka lite med dom men inget mera, jag är en anständig herre jag. Vi har diskuterat detta jag och han och han står fast vi sin åsikt. Ja ja är det så du vill ha det så ok, alla kan ju inte va häradsbetäckare. Du förstår mej du matte. Ungkarl och speleman det är min melodi sa han och viftade glatt på svansen.Sådan är våran Budda och vi älskar dig för den du är och inte för vad du gör,eller inte gör

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Skapa flashcards