~ Gerty's blandade praliner ~

Alla inlägg under april 2008

Av Gerty - 15 april 2008 18:57

Idag har jag ängnat mig åt en annan favorit syselsättning handarbete främst stickning. Har gjort iordning en del arbete jag hadde. Sjal att ha om axlarna för stunder i lust huset, fuskpolo för kalla vinterdagar.

Av Gerty - 14 april 2008 10:35

En ljuslåga brinner för Engla i dag och hela Sverige är i sorg !


Idag är våra tankar hos lilla Engla och hennes familj.Vad är det för en värd vi lever i. En liten flicka rycks bort mitt i livet .Det värsta som kan hända föräldrar är att mista ett barn små eller stora, sorgen är bedövande.

Av Gerty - 13 april 2008 15:43


Idag har det varit jobb ute hela dagen. Vi har ett stort intresse av trädgården både jag och min man. Vi har ett underbart lusthus som vi byggde förra året "där förlustar vi oss må ni tro".


 


Jag älskar allt vad trädgårdsdjur heter, så nu har dom fått komma ut efter vintervilan.Dom är behagliga för dom är billiga i drift, ej heller biter dom på saker, och inte behöver man rasta dom heller så då kan man ju ha ett helt gäng. Nu har hundarna och katterna fått sin mat nu är det bara vi kvar som skall äta. Sedan tar jag nog fram min stickepåse och slappar lite.

Av Gerty - 12 april 2008 10:36

Idag skall jag berätta om en av mina katter. Iller heter han, en äkta bonkatt som blir två år i aug. Han är en bestämd herre, ja, herre det är han numera och bestämd är han. Dagen börjar vi halv sex på morgonen då alla djuren skall rastas och matas, men inte Iller inte, han vänder sig bara om och sover vidare. Vid tio, elva masar han sig upp går ner några trappsteg, då börjar diskutionen. Jag frågar om han skall gå ut då vet han inte, det skall gäspas sträcka på sig och diskuteras, så bestämmer han sig går ner till sista trappsteget, då är diskutionen ifull gång igen om han skall gå över golvet till dörren eller om jag skall bära honom, det slutar oftas med att han ställer sig på bakbenen då är det till att bära. Så flyter dagen på med dom vanliga syslorna. Så kommer kvällen!! Vid nio är det rastning av hundarna och katterna skall ha kvällsmat ,dom kommer in går till sin skål så även Iller, han tittar på skålen, redan två katter på plats "då äter inte jag", sitter bara och tittar på tills maten är slut, då kommer han ner och säger "jag fick inget" då är det bara att hämta mer så han kan äta ensam, då är allting bra.

Ja så är mitt liv med Iller ,han är en underbar katt ,han är ju min !!

Av Gerty - 11 april 2008 09:46

Igår satt jag och pratade i telefon med Ruth så hörde jag att det ringde så jag bad henne vänta. I andra ändan på luren hörde jag en hurtig kvinnoröst som frågade efter min man, jag svarade han är inte hemma men vad gäller det. Då svarade människan jag tänkte skicka ett par kalsonger till Jan. Då svarade jag henne det tror jag inte, här är det bara jag som har hand om hans kalsonger. Klick sa det i örat .Så förhoppningsvis blir vi inte uppringda igen.

Av Gerty - 10 april 2008 14:01

Med annledning av Bettans inlägg på sin blogg hur man kan klanta till det

när man inte kan hålla tungan i styr.

För många år sedan var jag på hundutställning, hadde många hundar jag skulle ställa både mina egna och andras. Det regnade hela dagen så vi blev genomvåta både folk och fä.

Jag skulle ställa en hane som var lite blyg och han ville inte gå fram till domaren, så han frågade om jag hadde lite godis som han kunde få och locka fram hunden med. Blöt som jag var började jag gräva i fickan, domarn tittade lite otåligt på mig, då säger jag till han "du får vänta lite för jag är så himla våt i byxorna", så snacka om att klanta sig.

Domaren fick ett gott skratt, jag och hunden fick en bra plasering sedan, om det berodde på mig och mina byxor eller hunden det vet jag inte.

Men vi hadde en lyckad dag.


Bilden ovan är från en solig utställningsdag. Bir & Bim är båda mina hundar.


Av Gerty - 9 april 2008 20:37

Nu har jag gått igenom en ny fas här i mitt liv och skaffat mig en blogg också !! Jag som inte skulle röra en dator, men kan andra, så kan väll jag

också. Det kanske inte blir så mycke skrivit i början, men har man huset fult av djur & barnbarn så sker det alltid något som jag kan skriva och glädja andra med.

Nu tackar jag för mig Gerty

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards