~ Gerty's blandade praliner ~

Alla inlägg under april 2008

Av Gerty - 22 april 2008 22:12

Idag har det inte hänt så mycke utom att telefonen har ringt stup i kvarten, det har varit trevliga samtal,så timmarna rinner snapp i väg. Men nu skall jag sätta mig och sticka färdig en liten kofta och lyssna på karlavangnen

Av Gerty - 21 april 2008 22:02

Idag har jag och min man varit ute och plockat kottar en hel tunna full, då undrar ni förstås vad vi skall ha dom till ,jo nu i planteringstider när jag sätta lökar i stora krukor då går det åt så mycke jord ,då fyller jag nästan halva krukan med kottar sedan på med jord och i med lökarna,vi testade det förra året det va jättebra ,så går det ju bara åt hällften så mycke jord.Så på hösten när jag tar upp lökarna är det bara att tömma kottar och jord på komposten

Av Gerty - 20 april 2008 15:49




I dag har vi varit på marknad/loppis igen .Där hittade jag en liten fin prynadsak två hundar ,jag har inte bara levande hundar & katter samlar även på dom i porslin.


 


Jag köpte även en T-shirt med en bild av The King så nu har Christer fått lite konkurans. Men vem har sakt att man måste äta fisk & potatis varje dag

Av Gerty - 19 april 2008 16:47

 Idag har vi varit på loppis , men hittade inga braha grejer.Så vi åkte hem och planterade lite blommor .Vi har nu avnjutit en god middag som bestod av ostpanerad snitsel , helstekta färskpotatis,grönpepparsås,sallad som bestod av isbergsallad,melon,päron.Det smakade bra.

Ha nu en bra lördakväll

Av Gerty - 18 april 2008 21:28

 CHRISTER SJÖGREN såklart!!!!!!!

När han är på tv så svarar jag inte i telefon svarar knappt på tilltal.Då är det bara jag och han "sjukt kanske" men jag njuter

Så nu har ni fått stillat er nyfikenhet

Av Gerty - 18 april 2008 12:18

Åter en härlig vårdag. Nu skall jag gå ut till lusthuset och göra iordning det sista, lägga på en rosa trasmatta så är det helt färdigt där. Idag blir det eftermiddags kaffe där ute, det är något specillt första gången .I kväll mellan 8 och 9 är jag inte anträffbar för då skall jag tillbringa den timmen med en av dom andra männen i mitt liv.

Ha nu en bra fredag

Av Gerty - 17 april 2008 22:05

Idag har det inte hänt så mycke ,har mest varit ute hela dagen,det har varit underbart väder suttit ute och drukit kaffe .Igår var jag och köpte en fin katt att ha i trädgården som jag skall plantera blommor i , nu skall ju värmen komma läste jag i tidningen ,så nu får jag sätta fart med resten av planteringen

Av Gerty - 16 april 2008 08:48

Idag fyller vårat äldsta barnbarn Mats 16 år. Vart har åren tagit vägen? det känns som igår när han var liten och sprang omkring här, och nu är han stora karlen. Vi har 8 jättefina barnbarn mellan 3 &16 år, bara killar, så när dom kommer alla då är det hålligång . Helger och lov brukar det vara fullbokat, våra bekanta brukar kalla vårat hem för ett vandrarhem. Men det är härligt man känner sig behövd.

Ja livets efterrätt det är barnbarnen

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards