~ Gerty's blandade praliner ~

Direktlänk till inlägg 24 april 2008

Utställning

Av Gerty - 24 april 2008 12:35

Nu skall jag berätta om en annan episod från en utställning, när jag inte kunde hålla tungan i styr. Jag hadde en hane som var lite blyg, domarn märkte ju detta så han frågade om han skulle ta det lite försiktigt med han, nej svarade jag, samma regler som för dom andra, han kände igenom hunden och det funkade, det är ingen fara med den grabben sa han. Och då svarade jag, i nästa vecka  blir det bättre för då skall han para. Domaren vände sig om och säger hjälper det ? Då svarade jag, det borde väl du veta du är ju karl. Jag vann den utställningen, ett år senare ställde jag ut för samma domare men en annan hund, jag vann då också. Så om det var mig eller hundarna han fasnade för det vet jag inte.

Det finns ett ordspråk som säger.Tala är silver och tiga är guld, men jag vände på det hela och det gick hem.

 
 
lillis

lillis

24 april 2008 14:01

Han fastnade nog både för dig och hunden.
Ha det gott

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

24 april 2008 20:16

Håller med Lillis att han fastnade nog både för matte o hunden!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

24 april 2008 22:35

Dina kvicka repliker och underbara spontana ord får nog den tuffaste dommaren på falrepet med ett hjärtligt skratt bakom den strikta fasaden. Så kontentan av det hela så blev det en seger och han glömmer inte dig i första taget "Ler".. Härliga du i ett nötskal !!

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

25 april 2008 01:05

Skönt med domare som har humor och de flesta är mycket trevliga. Tyvärr kan man råka på en del som är både torra, tråkiga och riktigt otrevliga. Men att du vann berodde nog mer på hundens fina kvalité ändå.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gerty - 15 augusti 2014 13:04


Igår tog jag bort Doris bädd, det är ju snart 6mån sedan hon lämnade oss, men bädden har stått kvar, jag viste ju att hon inte kom tillbaka, men för mig är det ett sett att ha en bit kvar,Doris hade två bäddar den stora sängen den ligger ju alla i, s...

Av Gerty - 7 augusti 2014 22:52

Snacka om ögongodis, Krösa Majas barnbarn, fins på Lackarebäckens Kennel.                       ...

Av Gerty - 29 juli 2014 17:33

Nu har KrösaMaja varit på date,Bamse heter han(Nallemajas Ädvard Munch) visst är dom söta, så nu väntar vi på att det skall bli smått, så vi ser fram imot den 29/9, nu håller vi tummarna.       ...

Av Gerty - 13 april 2014 16:06


Kan man annat än smälta, när mantittar på denna fina kille.   ...

Av Gerty - 13 mars 2014 13:56

Titta så fina bilder jag fick i dag på min födelsedag, detta är mina söta barnbarn, lika farmmor kan jag tro.             ...

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards